Contact
Goedendag, waar kunnen wij u mee helpen?
Onze klinieken
Er is altijd een kliniek bij u in de buurt

Ooglaseren Amsterdam
Gustav Mahlerlaan 54
1082 ME Amsterdam

Ooglaseren Rotterdam
‘s-Gravenweg 310
3062 ZM Rotterdam

Ooglaseren Den Bosch
Stationsweg 17
5211 TV ‘s-Hertogenbosch

Ooglaseren Utrecht
Janskerkhof 1
3512 BK Utrecht
Maak een vrijblijvende afspraak
0800 0088 (Nederland)
+31 10 2535255 (Buiten Nederland)
Info@visusoogkliniek.nl
Spoedaanvraag
Contact bij acute situaties
Verreweg de meeste mensen herstellen snel en goed van een ooglaserbehandeling. Slechts bij hoge uitzondering treden er complicaties op. Mocht het desondanks zo zijn dat je herstel niet volgens verwachting verloopt, is het belangrijk dat je dit op tijd aan ons vertelt.
- Voor de beste zorg in de eerste 24 uur raden we in noodgevallen aan direct contact met ons op te nemen via de VISUS SpoedZorglijn.
- Zorg dat je nummerherkenning hebt ingeschakeld, dan kunnen we je terugbellen als dat nodig is.
- Natuurlijk kun je ook altijd contact opnemen met je huisartsenpost.
Visus Spoedzorglijn
Dit nummer is alleen bestemd voor noodsituaties. Mocht zich iets voordoen wat wij niet omschreven hebben op deze pagina, dan raden wij aan om eerst 4 uur lang ieder kwartier te druppelen met kunsttranen.
Mochten hierna de klachten niet verminderen, dan adviseren wij u contact op te nemen via de spoedlijn. Let op! Dit telefoonnummer is alleen bestemd voor acute situaties in de eerste 24 uur na de behandeling.
Spoedaanvraag
Contact bij acute situaties
Verreweg de meeste mensen herstellen snel en goed van een ooglaserbehandeling. Slechts bij hoge uitzondering treden er complicaties op. Mocht het desondanks zo zijn dat je herstel niet volgens verwachting verloopt, is het belangrijk dat je dit op tijd aan ons vertelt.
- Voor de beste zorg in de eerste 24 uur raden we in noodgevallen aan direct contact met ons op te nemen via de VISUS SpoedZorglijn.
- Zorg dat je nummerherkenning hebt ingeschakeld, dan kunnen we je terugbellen als dat nodig is.
- Natuurlijk kun je ook altijd contact opnemen met je huisartsenpost.
Wanneer contact opnemen
Wanneer contact opnemen
IntraLASIK
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Veel pijn
- Branderige ogen
- Tranende ogen
- Een stekend gevoel in de ogen
- Zandkorrelgevoel
- Wazig zicht / Gevoeligheid voor licht
- Droge ogen (niet open kunnen houden van de ogen)
Wanneer bellen?
- Ingeval van veel (aanhoudende) pijn na het
verwijderen van de bandagelens - Sterke daling van het zicht
- Het ontstaan van een witte plek (infectie) centraal in het oog
- Bij toenemende roodheid
TransPRK
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Branderige ogen (eerste 4 uur)
- Tranende ogen
- Milde pijn (ogen niet open kunnen houden)
- Zandkorrelgevoel
- Wazig zicht
Wanneer bellen?
- Toenemende roodheid
- Veel pijn
- Een sterke daling van het zicht
- Indien een voorwerp in het oog is gekomen
IntraLASIK
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Veel pijn
- Branderige ogen
- Tranende ogen
- Een stekend gevoel in de ogen
- Zandkorrelgevoel
- Wazig zicht / Gevoeligheid voor licht
- Droge ogen (niet open kunnen houden van de ogen)
Wanneer bellen?
- Ingeval van veel (aanhoudende) pijn na het
verwijderen van de bandagelens - Sterke daling van het zicht
- Het ontstaan van een witte plek (infectie) centraal in het oog
- Bij toenemende roodheid
TransPRK
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Branderige ogen (eerste 4 uur)
- Tranende ogen
- Milde pijn (ogen niet open kunnen houden)
- Zandkorrelgevoel
- Wazig zicht
Wanneer bellen?
- Toenemende roodheid
- Veel pijn
- Een sterke daling van het zicht
- Indien een voorwerp in het oog is gekomen
Relex Smile
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Milde pijn
- Willen dichthouden van de oogleden
- Waterige ogen
Wanneer bellen?
- Drukkende / stekende pijn
- Een sterke daling van het zicht
- Roodheid
Lensvervanging
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Veel pijn
- Branderige ogen
- Tranende ogen
- Een stekend gevoel in de ogen
- Zandkorrelgevoel
- Wazig zicht / Gevoeligheid voor licht
- Droge ogen (niet open kunnen houden van de ogen)
Wanneer bellen?
- Ingeval van veel (aanhoudende) pijn na het
verwijderen van de bandagelens - Sterke daling van het zicht
- Het ontstaan van een witte plek (infectie) centraal in het oog
- Bij toenemende roodheid
Relex Smile
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Milde pijn
- Willen dichthouden van de oogleden
- Waterige ogen
Wanneer bellen?
- Drukkende / stekende pijn
- Een sterke daling van het zicht
- Roodheid
Lensvervanging
Wat is normaal (eerste 3-4 dagen)?
- Veel pijn
- Branderige ogen
- Tranende ogen
- Een stekend gevoel in de ogen
- Zandkorrelgevoel
- Wazig zicht / Gevoeligheid voor licht
- Droge ogen (niet open kunnen houden van de ogen)
Wanneer bellen?
- Ingeval van veel (aanhoudende) pijn na het
verwijderen van de bandagelens - Sterke daling van het zicht
- Het ontstaan van een witte plek (infectie) centraal in het oog
- Bij toenemende roodheid
Visus Spoedzorglijn
Dit nummer is alleen bestemd voor noodsituaties. Mocht zich iets voordoen wat wij niet omschreven hebben op deze pagina, dan raden wij aan om eerst 4 uur lang ieder kwartier te druppelen met kunsttranen.
Mochten hierna de klachten niet verminderen, dan adviseren wij u contact op te nemen via de spoedlijn. Let op! Dit telefoonnummer is alleen bestemd voor acute situaties in de eerste 24 uur na de behandeling.
Herhalingsrecept aanvragen
Iedere patiënt krijgt via Visus Oogkliniek een medicijnenpakket op de dag van de behandeling. Dit is voldoende om de eerste paar weken na uw behandeling te druppelen. Indien u daarna een herhaalrecept voor uw druppels nodig heeft, kunt u onderstaande gegevens invullen. Wij sturen de eerstvolgende werkdag een herhaalrecept naar uw apotheek. U kunt de druppels aan het eind van die dag bij uw apotheek ophalen. Herhalingsrecepten kunnen alleen door patiënten in Nederland aangevraagd worden.
Patiënten buiten Nederland kunnen dit doen via de eigen huisarts of kunsttranen in de winkel kopen zonder conserveringsmiddelen erin.
Interne Klachtenfunctionaris
Wij doen ons uiterste best om goede zorg te leveren. Toch kan het zijn dat u niet volledig tevreden bent over de behandeling of bejegening. Wij zullen een terugkoppeling vanuit onze patiënten altijd waarderen, dit zien wij namelijk als een kans om te leren van uw feedback of klacht. Hiermee krijgen we de mogelijkheid om onze processen te verbeteren en kunnen we soortgelijke situaties in de toekomst voorkomen.
Op basis van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en het klachtenreglement (versie 2021) heeft Visus Oogkliniek intern een klachtenfunctionaris aangesteld. U kunt uw klacht en/of ontevredenheid bij de klachtenfunctionaris kenbaar maken. Ook kan de klachtenfunctionaris u helpen met het formuleren en/of indienen van een klacht. De klachtenfunctionaris gaat zorgvuldig met uw gegevens om en doet onderzoek naar de gegrondheid. Op basis van de aangeleverde informatie en de over u beschikbare informatie binnen Visus Oogkliniek, wordt er een oordeel gevormd en naar een passende oplossing gezocht. De doelstelling is dat u binnen 2 weken een inhoudelijke reactie krijgt op uw klacht.


Laat uw feedback achter
Binnen onze kliniek wordt veel aandacht besteed aan kwaliteit en (patiënt)veiligheid. Wij doen er alles aan om de patiëntveiligheid in onze kliniek te optimaliseren en schade te voorkomen. U bent in onze kliniek een onmisbare schakel om eventuele tekortkomingen te signaleren. Als u het vermoeden heeft dat er iets fout gaat in het zorgproces en/of tijdens uw bezoek aan de kliniek, dan vragen wij u dit direct te melden bij één van onze medewerkers. U kunt ook uw feedback schriftelijk bij ons indienen, dat kan via onderstaande button.

Interne Klachtenfunctionaris
Wij doen ons uiterste best om goede zorg te leveren. Toch kan het zijn dat u niet volledig tevreden bent over de behandeling of bejegening. Wij zullen een terugkoppeling vanuit onze patiënten altijd waarderen, dit zien wij namelijk als een kans om te leren van uw feedback of klacht. Hiermee krijgen we de mogelijkheid om onze processen te verbeteren en kunnen we soortgelijke situaties in de toekomst voorkomen.
Op basis van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en het klachtenreglement (versie 2021) heeft Visus Oogkliniek intern een klachtenfunctionaris aangesteld. U kunt uw klacht en/of ontevredenheid bij de klachtenfunctionaris kenbaar maken. Ook kan de klachtenfunctionaris u helpen met het formuleren en/of indienen van een klacht. De klachtenfunctionaris gaat zorgvuldig met uw gegevens om en doet onderzoek naar de gegrondheid. Op basis van de aangeleverde informatie en de over u beschikbare informatie binnen Visus Oogkliniek, wordt er een oordeel gevormd en naar een passende oplossing gezocht. De doelstelling is dat u binnen 2 weken een inhoudelijke reactie krijgt op uw klacht.

Laat uw feedback achter
Binnen onze kliniek wordt veel aandacht besteed aan kwaliteit en (patiënt)veiligheid. Wij doen er alles aan om de patiëntveiligheid in onze kliniek te optimaliseren en schade te voorkomen. U bent in onze kliniek een onmisbare schakel om eventuele tekortkomingen te signaleren. Als u het vermoeden heeft dat er iets fout gaat in het zorgproces en/of tijdens uw bezoek aan de kliniek, dan vragen wij u dit direct te melden bij één van onze medewerkers. U kunt ook uw feedback schriftelijk bij ons indienen, dat kan via onderstaande button.